2025 m. lapkričio 7 d., penktadienį, 17.00 val. Šiaulių dailės galerijoje vyks šventinis šiuolaikinio meno ir mados festivalio „VIRUS’30“ atidarymo renginys, kuriame bus pristatyta Kęstučio Svirnelio kinetinių skulptūrų paroda „Civilizuotas absurdas“.

Paroda veiks iki gruodžio 13 d.

 

Elektroakustinį performansą vakaro metu atliks Arma Agharta.

Vakaro dj – Arturas Vai.

 

APIE PARODĄ

Kęstutis Svirnelis gyvena ir kuria Vokietijoje. Baigęs skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje, magistro laipsnį įgijo Valstybinėje meno ir dizaino akademijoje Štutgarte. Menininkas kuria kinetinius objektus ir instaliacijas, nagrinėja kapitalizmo, vartotojiškumo, liberalizmo, demokratijos bei žmogaus vaidmens sistemoje temas.

Savo kūrinius jis vadina atspindžiais ir teigia kuriantis „absurdišką meną absurdiškam pasauliui“. Prancūzų filosofas Albertas Camus veikale „Sizifo mitas“ daug kalbėjo apie absurdą, tačiau tikino jo negalintis apčiuopti kasdienėje aplinkoje. Tuo tarpu Kęstutis Svirnelis tvirtina absurdą materializuojantis – žinoma, su tam tikra apsauga ir distancija. Pirmasis susitikimas su jo kūriniais dažnai kelia juoką: jie atrodo žaismingi, iš pirmo žvilgsnio lengvai suprantami. Tačiau menininkas laikosi pozicijos, kad kūrinys visuomet atviras interpretacijoms, asmeninei istorijai ar emocijai. Kartais užuomina ar nuoroda glūdi tik pavadinime. Jei žiūrovas nejaučia absurdo pasaulio, jis gali likti prie savojo – vertinti pagal asmeninę vertybių skalę.

Svirnelio kūryba artima XX a. 7–8 dešimtmečiais Italijoje kilusio avangardinio judėjimo „Arte Povera“ (liet. skurdus menas) principams. Šio judėjimo atstovams buvo svarbus santykis su medžiaga – jos kilmė, estetinės ar antiestetinės savybės, nepriklausomai nuo kainos. Jie teigė, kad menas turi būti politiškas ne turiniu, o transformuojančia žinute. Garsiausi „Arte Povera“ menininkai, tokie kaip graikas Janis Kounellis, eksponavęs gyvus arklius kūrinyje „Be pavadinimo“ (1969), ar italas Michelangelo Pistoletto su garsiąja „Skudurų Venera“ (1967), daugiausia kūrė skulptūras, objektus bei performansus. Menininkai pasisakė prieš meno komercializaciją ir produktinę vertę, akcentavo visuomeninę bei kultūrinę kūrinio reikšmę.

Kęstutis Svirnelis savo kūryboje pasitelkia įvairias medžiagas: dolerius, dėvėtus drabužius, kanalizacijos vamzdžius, gumines pirštines, celofaną, neįgaliųjų vežimėlius, manekenus, o pastaraisiais metais – kailinius ir kailius. Šios medžiagos tampa ir politiniu, ir labai asmeniniu pareiškimu. Pasitelkus judesį, labai pigios (guminiai batai, pirštinės) ar labai brangios (natūralūs kailiniai) medžiagos susijungia į netikėtas vaizdines bei prasmines asociacijas.

Nuo kūrybos pradžios skulptorius naudoja rastus objektus ir daiktus. Jo kūriniuose gausu ne tik judesio, bet ir performatyvumo. Vienas ryškiausių darbų – iš dolerių sukurta pagal daviklio parametrus besijuokianti žiurkė „Kapitalas“, eksponuota meno mugėje „ArtVilnius“ 2009 m.

 

ARMA AGHARTA ELEKTROAKUSTINIS PERFORMANSAS

Armantas Gečiauskas yra eksperimentinis garso ir performanso menininkas. Jo kūrybinis projektai „Arma Agharta“ ir ankstesnis „Brūzgynai“ daužosi į performatyvumo, spontaniškumo ir vizualumo plokštumas, apninka skvarbiais drone dūzgynais arba lo-fi garsų spiečiais, provokatyviai laviruoja tarp farso ir pasirodymų „rimtu veidu“. Kiekvienas jo audioperformansas įtempia klausytoją į mistinių ūžesių, meditatyvių ambient proskynų, energetinio pirmykščio garsyno tankmes. Čia atsiskyrėliška kūrybinė valia siautėja per ritualinį veiksmą ir dideles energijos iškrovas naudojant analoginius prietaisus, vintažinius aparatus, keistus objektus, balso triukšmą.

_ _ _

Mieli lankytojai, dalyvaudami parodų atidarymuose, neprieštaraujate, kad jie gali būti filmuojami ar fotografuojami, o jų nuotraukos viešinamos Šiaulių dailės galerijos internetinėje svetainėje, žiniasklaidoje ar socialiniuose tinkluose.

_ _ _

Organizatorė – Šiaulių dailės galerija

Finansuoja: Šiaulių miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba

Pagrindinis informacinis partneris – Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija

Partneriai ir rėmėjai: UAB „Sixteen media“, „Cupernican“, „wãpsva LT“ dizaino namai, „Soya Asia“, PC „Saules miestas“, UAB „Laurema graphics“, „Tešla ir dešra“, „Simo limonadai“, „SOVLI“ Toyota centras Šiauliuose, „Meno niša“, Šiaulių „Aušros“ muziejus, Valstybinis Šiaulių dramos teatras, UAB „Rūta“, Šiaulių technologijų mokymo centras, Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centras, Estijos dailės akademija, Latvijos dailės akademija, Vilniaus dailės akademija, Lvivo mados savaitė, nepriklausoma meno projektų erdvė „Garažas“, UAB „Grafų baldai“, VšĮ „Aksida“, Šiaulių pramonininkų asociacija.

Festivalio dizaineris –  Marius Žalneravičius.

_ _ _

_ _ _

 

On Friday, November 7, 2025, at 5:00 PM, the Šiauliai Art Gallery will host the festive opening of the contemporary art and fashion festival “VIRUS’30”, featuring Kęstutis Svirnelis’ exhibition of kinetic sculptures “Civilized Absurdity.”

The exhibition will run from November 7 to December 13.

 

An electroacoustic performance during the evening will be presented by Arma Agharta.

The evening’s DJ – Arturas Vai.

ABOUT EXHIBITION

Kęstutis Svirnelis lives and works in Germany. After graduating in Sculpture from the Vilnius Academy of Arts, he earned his Master’s degree at the State Academy of Art and Design in Stuttgart. The artist creates kinetic objects and installations, exploring themes of capitalism, consumerism, liberalism, democracy, and the role of the individual within these systems.

He refers to his works as reflections and describes himself as creating “absurd art for an absurd world.” The French philosopher Albert Camus, in The Myth of Sisyphus, wrote extensively about the absurd but admitted that it could not be fully grasped in ordinary surroundings. Svirnelis, however, claims to materialize the absurd—albeit cautiously and with a sense of distance. At first encounter, his works often provoke laughter: they appear playful and immediately accessible. Yet the artist insists that each piece remains open to interpretation, to personal histories or emotions. Sometimes the only hint lies in the title. For those who do not perceive the absurd in the world, his works can still be experienced and valued through their own system of meaning.

Svirnelis’ artistic approach resonates with the principles of Arte Povera (literally “poor art”), an avant-garde movement that emerged in Italy during the 1960s and 1970s. Its practitioners emphasized the relationship with material—its origins, its aesthetic or anti-aesthetic qualities—regardless of cost. They believed that art should be political not through content, but through its transformative message. Prominent figures of Arte Povera, such as the Greek artist Jannis Kounellis, who exhibited live horses in “Untitled” (1969), or the Italian Michelangelo Pistoletto with his famous “Venus of the Rags” (1967), focused on sculpture, objects, and performance. These artists opposed the commercialization of art and its reduction to product value, highlighting instead its social and cultural significance.

Kęstutis Svirnelis employs a wide variety of materials: dollars, worn clothes, sewage pipes, rubber gloves, cellophane, wheelchairs, mannequins, and more recently, fur coats and pelts. These choices function as both political and deeply personal statements. By combining movement with either very cheap (rubber boots, gloves) or very expensive (natural furs) materials, he creates unexpected visual and semantic associations.

From the outset of his career, the sculptor has worked with found objects and materials. His works abound not only in motion but also in performative qualities. One of his most striking pieces is “Capital” (2009), a laughing rat made of dollar bills triggered by a sensor, first presented at the art fair ArtVilnius.

 

ARMA AGHARTA – ELECTROACOUSTIC PERFORMANCE

Armantas Gečiauskas is an experimental sound and performance artist. His creative projects Arma Agharta and the earlier Brūzgynai strike against the planes of performativity, spontaneity, and visuality. His work swarms with piercing drone buzz or lo-fi sound clusters, provocatively oscillating between farce and “serious” performance.

Each of his audio performances immerses the listener in a thicket of mystical hums, meditative ambient clearings, and primal bursts of energy. His ascetic creative drive storms through ritualistic action and powerful energy discharges using analog devices, vintage equipment, strange objects, and vocal noise.

_ _ _

Dear visitors, by attending the exhibition openings, you acknowledge and agree that the events may be filmed or photographed, and the images may be published on the Šiauliai Art Gallery website, in the media, or on social media platforms.

_ _ _

Organizer: Šiauliai Art Gallery

Funded by: Šiauliai City Municipality, Lithuanian Council for Culture

Main media partner: Lithuanian National Radio and Television

Partners and supporters: UAB Sixteen mediaCupernicanwãpsva LT design house, Soya AsiaSaulės miestas shopping center, UAB Laurema graphicsTešla ir dešraSimo limonadaiSOVLI Toyota Center Šiauliai, Meno niša, Šiauliai “Aušra” Museum, State Šiauliai Drama Theatre, UAB Rūta, Šiauliai Technology Training Center, Šiauliai Athletics and Wellness Center, Estonian Academy of Arts, Art Academy of Latvia, Vilnius Academy of Arts, Lviv Fashion Week, independent art space Garage, UAB Grafų baldai, VšĮ Aksida, Šiauliai Industrialists’ Association.

Festival designer: Marius Žalneravičius.

Įrankiai neįgaliesiems