Maloniai kviečiame jus į prancūzų grafikos parodos GAMTA – KOSMOSAS – MIESTA(-S)I atidarymą vasario 19 d., 17.30 val. Parodoje dalyvauja trys grafikos menininkai paryžiečiai Marine de Baecque, Cora Texier, Stanislas Augris. Paroda rengiama Prancūzų kultūros dienų Šiauliuose proga. Parodos kuratorius prof. Vytautas Bikulčius. Paroda veiks iki kovo 14 d.
Daugiau apie autorius ir parodos koncepciją
GAMTA – MARTINE DE BAECQUE Rodau atrinktas 15 litografijų, kurias sukūriau tarp 2012 ir 2019 metų, kur aš išreiškiu savo santykį su gamta. Aš vaikštau, stebiu, svajoju, plaukioju, jaučiu, piešiu. Būdama jautrios vaizduotės, aš kuriu, pasitelkdama linijas, spalvas ir temas, stengiuosi atverti abstrakčias lakias ir harmoningas erdves.
MARTINE DE BAECQUE (g. 1962)
1987 m. baigė Paryžiaus Aukštąją Nacionalinę Meno mokyklą (ANMM)
1987-1989 m. dirbo ANMM litografijos dirbtuvėje
1990 m. plastinio meno bakalauro diplomas
2001-2006 m. litografijos dirbtuvė
2004 m. nuosava litografijos dirbtuvė Ivri siur Sen.
Jos meilė litografijai prasideda nuo studijų Paryžiaus ANMM, ji čia išmoko technikos, kuri jai leidžia įkūnyti savo meninę veiklą. 1987 m. ji gavo ANMM piešimo studijų diplomą, 1989 m. litografijos studijų diplomą, bet praeina 11 metų, kol ji vėl pasineria į litografijos pasaulį. Nuo 2004 m. ji dirba nuosavoje litografijos dirbtuvėje. Menininkės pasaulis yra savitas gamtos suvokimas, jos dėmesys gyvajam efemeriškumui. Ypatinga mintis, judesys, erdvė sudaro jos kūrybos išeities taškus. Nuo 1987 m. ji nuolat rengia parodas Paryžiuje, jo regione, Prancūzijoje ir užsienyje. 2019 m. parodos: „Vandens kelias” – Šarbonelis, Paryžius; Paroda Lažeso muziejuje, Flores, Azorai, Portugalija; „Anapus jūros svajonėms ribų nėra“, Paryžiaus merija; Galerija 379, Artoteka, Nansi, Prancūzija.
KOSMOSAS – CORA TEXIER Tai 16 litografijų, sukurtų tarp 2016 ir 2019 m. Man rūpi ir mane įkvepia santykis, kurį mes galime turėti su kūnu šiame pasaulyje. Medžiaga, kuri mus sudaro yra tokia begalinė, sudėtinga ir priklauso tai sistemai, kurioje mes gyvename. Cikliškumas yra svarbus ir lemtingas elementas. Tas santykis su ląstele ir gyvu pasauliu apibūdina mano veiklą, be galo menką ir be galo didžią. Forma, kuri gali rastis mano darbe, negali atsisakyti apskritimo, kuris vienintelis įkūnija „visumą“.
CORA TEXIER (g. 1975)
1991/1994 mm. studijavo Paryžiaus DTA SORNAS piešimo mokykloje
1995 m. Paryžiaus Gobelins grafikos mokykla
2014-2018 mm. ABA litografijos dirbtuvė Paryžiuje
2016 m. grafikos studijos pas Charlottę Reine
2017 m. Paryžiaus Estienne‘o mokykla, grafikos studijos pas Caroline‘ą Bouyer
2017 m. nuosava litografijos studija Paryžiaus priemiestyje Šatenė-Malabrė
Po piešimo mokyklos ji tęsia studijas Gobelins grafikos mokykloje. Komunikacijos ir leidybos sritys tampa jos kaip grafikės kasdienybe, kuri tęsiasi dvidešimt metų. Nuo 2014 m. ji įsisavina litografijos techniką Paryžiaus dirbtuvėse; 2017 m. ji įsigyja dirbtuvę, litografijos presą, akmenis. Litografijos technika – atradimas Corai Texier – yra tokia turtinga, kad be jos ji neįsivaizduoja savo kūrybos. Menininkė vėl imasi piešinio, popieriaus, įvairių niuansų. Jos profesionali patirtis informacinėje grafikoje ir kasdienė litografijos praktika maitina jos meninę kalbą, jai leidžia įsivaizduoti senųjų ir naujųjų technikų dermę. Skirdama pagrindinį dėmesį materijai, erdvei ir laikui, dabar ji daugiausiai laiko mąsto apie žmogaus kūną. Jos susitikimai su menininkais, kurie domisi estampu, taip pat užima daug vietos jos kaip profesionalės pasirinkimuose. 2019 m. parodos:
Galerija „La Cachotterie“, Cachan, Prancūzija; JEC paroda „Originalios litografijos“, Paryžius; Etampes‘o meno salonas, Etampes‘as, Prancūzija.
MIESTA(-S)I – STANISLAS AUGRIS Miestas: vyriška giminė (lot. civitas, – atis). Antikos laikais politinė bendruomenė, kurios nariai (piliečiai) valdė patys. Aglomeratas sudaro vientisą visumą, istorinį, architektūrinį vienetą, ir t.t.: Paryžius yra nuostabus miestas. Kai kurių miestų seniausias kvartalas vadinasi Sitė: Paryžiaus katedra yra Sitė saloje. Pavadinimas, kuris suteikiamas namų, pastatų kompleksams, formuojantiems vienalytę visumą arba turintiems tą pačią paskirtį: miestas- sodas . 14 fotografijų ir viena heliograviūra, sukurtos tarp 2018 ir 2019 mm. Iš mano kaip muzikanto pusės būtų galima mano fotografijos techniką susieti su „pavyzdžių atrinkimu“, tiesą sakant aš naudoju esamą medžiagą, kad iš jos padaryčiau pavyzdį ir jį atvesčiau prie centravimo, kur daugelio planų ir spalvotų (dangaus, medžiagos) paviršių panaudojimas sudaro esminį grafinį ir abstraktų kūrinį.
STANISLAS AUGRIS (g. 1976)
1995-1996 mm. TUI prekybos skyrius, So (Prancūzija)
1997-2000 mm. American School of Modern Music
2000-2003 mm. Būgnininkų mokykla – Dantė Agostini
2014-2018 mm. Merijos Menų dirbtuvė – Fotografija pas prof. Reginą Virserius, Paryžius
Spalvos, linijos, trajektorijos, kurias pratęsti bandoma už kadro. Stanislaso Augris fotografijos gimsta iš noro pakeisti kasdienes vietas abstrakčiais paveikslais. Architektūros siūlymai nuo antikos laikų be paliovos keičiasi. Miestas kaipo toks šiandien skleidžiasi daugybe formų: miestai- miegamieji, miestai-sodai, darbininkų miestai, universitetiniai miestai, priimantys miestai, skubūs miestai, tranzitiniai miestai, ir t.t. Iš tų periferinių miesto zonų detalių, praėjimo vietų, bet ir gyvenimo, tų „tarp“, kuriuos dažnai apleidžia nuolatinis žvilgsnis, gimsta grafinės struktūros, atitrauktos nuo jų tikrovės. Forma aplenkia turinį ir verčia svajoti apie vietą, kurią kiekvienas gali išsigalvoti. Tokių skirtingų technikų kaip litografija ar heliograviūra panaudojimas prisideda prie vaizdų suvokimo. 2019 m. parodos: Les Ateliers / Fotografijos, litografijos/ Šatenė-Malabrė, Prancūzija; Minimal galerija, Fotografijos, Berlynas; Galerija „La Cachotterie“ / Tarp dviejų, fotografijos, litografijos, Kašanas.