Kas yra tikrasis kūrinio autorius – idėjos sumanytojas, atlikėjas, kolektyvas ar… dirbtinis intelektas? Šioje edukacijoje leisimės į kūrybos pasaulio detektyvą: nagrinėsime, kaip kūriniai gimdavo Renesanso dirbtuvėse, ką veikė Warholo „Factory“, ir kodėl Banksy niekas nematė, bet visi žino.
Diskutuosime apie originalumą, autorystės etiką ir meno „aurą“ skaitmeniniame amžiuje. Ar kopija – tai vagystė, o gal nauja kūrybos forma? Ką reiškia „steal like an artist“ („vok kaip menininkas“)? Kas nutinka, kai meno kūrinį sukuria DI, bet parašas lieka žmogaus?
Kūrybinėje užduotyje tapsime bendro kūrinio autoriais – bet… vardas ant darbo bus tik vienas. Ar taip teisinga? Kaip jausimės, kai mūsų indėlis liks anoniminis? Per refleksiją tyrinėsime, ar autorystė ateityje taps bendra, išnyks ar įgis naujas formas.
Edukacija kviečia mąstyti kitaip, kelti nepatogius klausimus ir pažvelgti į kūrybą ne tik kaip į talentą, bet kaip į kultūrinį reiškinį. Ji ypač tinka 9–12 klasių mokiniams, norintiems patirti meno istoriją kitaip – per klausimus, ginčus, žaidimus su etika ir žvilgsnį į ateitį.
Užsiėmimo kaina – 3 EUR.
Rekomenduojama amžiaus grupė: 9–12 kl. moksleiviams, suaugusiesiems.
Trukmė – iki 60 min.
Paslauga įtraukta į kultūros paso, kultūros krepšelio sąrašą.