Lapkričio 8 d., penktadienį, 17.00 val. Šiaulių dailės galerijoje vyks šventinis šiuolaikinio meno ir mados festivalio „VIRUS’29“ atidarymo renginys, kuriame bus pristatyta nuotaikinga Kazimiero Brazdžiūno ir Tomo Daukšos paroda „Pokštas“, vyks Dagnės Petkevičiūtės performansas „Perkusijos“, gros dj – Cyber.

Paroda veiks iki gruodžio 14 d.

KAZIMIERO BRAZDŽIŪNO IR TOMO DAUKŠOS DUETAS PRISTATO PARODĄ ,,POKŠTAS“

Išsakyto pokšto rezultatas – garsus kvatojimasis arba viską stelbianti tyla. Taip kaip pokštininkas, taip ir menininkas save geriausiai įsivertina per auditorijos reakciją. Suvokėjas taiklų ir šmaikštų juokelį gali sutikti palydėdamas garsiu hahahaha ir chachacha bl, o štai mene pokštai dažniausiai naudojami kaip būdas kalbėti apie sunkias ar net išoriškai neapčiuopiamas problemas atseit dėl to sunku tikėtis garsių šūksnių, geriausiu atveju galima viltis oficiozinių tikų, palingavimų ir tariamų diskusijų paskirais klausimais. Na, o trumputis šypt lūpų kampučiais yra lyg premija po žvilgsnio sąlyčio su kūriniu. Ištaigingos ponios, nuo kurių pompidūro negali atitraukti akių, siūbuodamos gintarinių dešrų karoliais braunasi link vyno staliuko. Diedai kažkur pakampėse siurbčiodami papigiam iš lidlo pirktą brendžiuką, aptarinėja vakarykščius rinkimų rezultatus, kartas nuo karto ištraukdami sieros gabalą iš ausies, kurį įsideda į kišenę, pirštų pagalvėlėmis susuka į kamuoliuką, šis apsivelia vakar karpytais kojų nagais, visokiais pūkais ir siūlais, sagom, centais (tipo tą kutosą sieros pasilieka ateičiai – mes gal į kokį nevykusį vargšą pokštininką). O išgertas taurių kiekis tiesiogiai koreliuoja su parodos gerumu ar pagyrų sodrumu. Todėl nenuostabu, kad yra įprasta nevykusį pokštą ar meną palydėti nevalingu trūkčiojimu ar prakaito šluostymusi nuo kaktos, giliu atsidusimu ir lyg nusipurtant nuo savęs – nu jo… va čia tai (pokštas) menas. Bl… N, P ir K turbūt įvyksta tik grįžus namo.

Su pokštais ir menu taip pat būna ir taip, kad šie moraliai pasensta, nes jie ne tik kad neatspindi laikmečio pulso, bet yra visiems seniai girdėti, žinomi, suprantami ir matyti. Įsijunkite youtube ir parašykite „How to pull a rabbit out of a hat“ ir išvysite kaip atskleidžiama visa ,,pokšto magija“, o dabar parašykite ,,How to paint a rabbit“ ir regėsite kaip atsiranda triušis, kurio iš tikro nėra, tai tik jo atvaizdas. Mene triušio nėra. Jis yra tik nuoroda į pokštą, nes menininkas tai išdykėlis, kuris jums dumia akis, juokauja, tikrina ir intriguoja, bet dažnu atveju to punch-line‘o kaip ir trūksta. Geras pokštas gali atnešti momentinį palengvėjimą, o štai gero meno kartais nėra ir kur padėti.

Gal žinot pokštų apie meną? Štai aš žinau vieną!

Kodėl menininko dirbtuvėje nuolat trūksta vietos?
Nes kiekviena nauja idėja užima vis daugiau vietos nei ankstesnė.

Hahahaha bl… Šitas geras.

Nors menas ir pokštai iškreipia realybę, vis tiek išlieka jos atspindžiu. Juk Tomo Daukšos bendradarbiavimas su bebrais netiesioginis, tačiau kartu jie sukūrė disko šviesas, kaleidoskopinį pasaulį, kuriame gyvūnai ir žmonės dirba išvien. Kazimieras Brazdžiūnas, pavyzdžiui, tapo pusnuoges mergas ir taip tikisi pripažinimo iš diedų.

O šiaip ką aš noriu pasakyti – pokštininkų subkultūra įsismelkusi giliai visuomenėje, tarkim: influenceriai, politikai, ekonomistai, praeiviai, iki parduotuvės kasininkė ar tėvas tušinantis raugintus kopūstus su karka. Į visus juos mes nebežiūrim rimtai, nors užantyje jie slepia ne tik triušį, bet tam tikrą mintį, kad darosi net nebejuokinga, o gal ir kiek graudu tad šypsomės tik iš reikalo. Nieko nuoširdaus, nieko asmeniško tik pokštai ir menas.

K.B

_ _ _

Tomas Daukša (g. 1988) – jaunosios kartos menininkas, 2019 m. įgijęs menų daktaro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 2009 m. aktyviai dalyvauja grupinėse parodose Lietuvoje ir svetur, surengė personalinių parodų. Kūryba pristatyta tarptautinėse šiuolaikinio meno mugėse ir pagrindinėse Lietuvos šiuolaikinio meno institucijose.

Kazimieras Brazdžiūnas (g. 1991) – jaunosios kartos tapytojas. 2018 m. baigė tapybos magistrantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 2016 m. dalyvauja grupinėse parodose, surengė personalinių parodų. Kūryba pristatyta tarptautinėse šiuolaikinio meno mugėse, kituose šiuolaikinio meno projektuose. 2021 m. konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ specialaus prizo laimėtojas. 2018 m. įkūrė jaunosios tapybos platformą „Kontr-argumentas“, kuruoja šiuolaikines tapybos parodas.

_ _ _

 

Mieli lankytojai, dalyvaudami renginyje, neprieštaraujate, kad jis gali būti filmuojamas ar fotografuojamas, o jo nuotraukos viešinamos Šiaulių dailės galerijos internetinėje svetainėje, žiniasklaidoje ar socialiniuose tinkluose.

 

_ _ _

 

Finansuoja: Šiaulių miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba

Pagrindinis informacinis partneris – Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija

Partneriai ir rėmėjai: dizaino namai „Wapsva“, „Soya Asia“, PC „Saules miestas“, UAB „Laurema“, AB „Šiauliu bankas“, salonas „SOVLI“, „The rooster gallery“, Šiaulių „Aušros“ muziejus, KĮ „Polifonija“, Valstybinis Šiaulių dramos teatras, MB „Aromama“, AB „Vilniaus pergalė“, „L‘occitane“, Art Academy Latvia, Vilniaus dailės akademija, Šiaulių technologijų ir mokymų centras, Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centras

 


 

November 8, 5:00 p.m. The festive opening event of the contemporary art and fashion festival “VIRUS’29” will be held in the Šiauliai Art Gallery, where the humorous exhibition “Joke” by Kazimieras Brazdžiūnas and Tomas Daukša will be presented, the performance “Percussions” by Dagnė Petkevičiūtė will take place, DJ Cyber ​​will
create a musical background.

The exhibition will be open until December 14.

THE DUO OF KAZIMIERAS BRAZDŽIŪNAS AND TOMAS DAUKŠA PRESENTS THE EXHIBITION “JOKE”

The result of a joke is loud cackles or deafening silence. Just like a joker, an artist best evaluates himself through the audience’s reaction. The perceiver can accept a well-aimed and witty joke accompanied by a loud hahahaha and chachacha bl, and here in art jokes are usually used as a way to talk about difficult or even outwardly intangible problems. questions. Well, a little smile at the corners of the lips is like a bonus after eye contact with the work. Pompidou-obsessed ladies rocking amber sausage necklaces make their way to the wine table. Somewhere in the corner, while sipping brandy bought cheaply from Lidl, the fathers discuss the results of yesterday’s elections, every now and then they take out a piece of sulfur from their ear, put it in their pocket, roll it into a ball with the pads of their fingers, and it is covered with toenails clipped yesterday, all kinds of fluff and threads, buttons, pennies (like, Sieros keeps that fringe for the future – maybe we’re going to some unfortunate poor joker). And the number of glasses drunk directly correlates with the goodness of the exhibition or the abundance of praise. Therefore, it is not surprising that it is customary to accompany a failed joke or art with an involuntary jerk or wiping of sweat from the forehead, a deep sigh and as if shaking oneself off – well… well, this is (joke) art. Bl… N, P and K probably only happen when I get home.

With jokes and art, it also happens that these morals become outdated, because they not only do not reflect the pulse of the times, but have been heard, known, understood and seen by everyone for a long time. Go to youtube and write “How to pull a rabbit out of a hat” and you will see all the “joke magic” unfold, and now write “How to paint a rabbit” and you will see a rabbit appear that is not really there, it’s just his image. There is no rabbit in art. He is only a reference to a joke, because the artist is a prankster who pokes your eyes, jokes, checks and intrigues you, but in most cases that punch-line is missing. A good joke can bring instant relief, but good art is sometimes nowhere to help.

Do you know any jokes about art? Here I know one!

Why is there always a lack of space in the artist’s workshop?
Because each new idea takes up more and more space than the previous one.

Hahahaha bl… This one is good.

Although art and jokes distort reality, it still remains a reflection of it. After all, Tomas Daukša cooperation with beavers is indirect, but together they created disk lights, a kaleidoscopic world where animals and people work together. Kazimieras Brazdžiūnas, for example, became a half-naked girl and thus expects recognition from the fathers.

And anyway, what do I want to say – the subculture of pranksters has penetrated deep into society, for example: influencers, politicians, economists, passers-by, the cashier at the store or the father who pours sauerkraut with karka. We don’t take all of them seriously anymore, although they hide not only a rabbit, but a certain idea that it’s not even funny anymore, and maybe even a little sad, so we only smile out of necessity. Nothing sincere, nothing personal just jokes and art.

K.B.

_ _ _

Tomas Daukša (b. 1988) is an artist of the young generation, in 2019 obtained the degree of Doctor of Arts at the Vilnius Academy of Arts. Since 2009 actively participates in group exhibitions in Lithuania and abroad, has organized personal exhibitions. The work has been presented at international contemporary art fairs and the main Lithuanian contemporary art institutions.

Kazimieras Brazdžiūnas (b. 1991) is a painter of the young generation. in 2018 completed master’s studies in painting at the Vilnius Academy of Arts. Since 2016 participates in group exhibitions, has held personal exhibitions. The work has been presented at international contemporary art fairs and other contemporary art projects. in 2021 winner of the special prize of the “Young Painter’s Prize” competition. in 2018 founded the young painting platform “Kontr-argumentas”, curates contemporary painting exhibitions.

_ _ _

Dear visitors, when participating in exhibition openings, you do not mind that they can be filmed or photographed, and their photos are published on the Šiauliai Art Gallery’s website, in the media or on social networks.

_ _ _

Funders: Šiauliai City Municipality, Lithuanian Culture Council

The main information partner – Lithuanian National Radio and Television

Partners and sponsors: design house “Wapsva”, “Soya Asia”, PC “Saules miestas”, UAB “Laurema”, AB “Šiauliu bankas”, salon “SOVLI”, “The rooster gallery”, Šiauliai “Aušros” museum, KĮ “Polifonija”, State Drama Theater of Šiauliai, MB “Aromama”, AB “Vilniaus pergalė”, “L’occitane”, Art Academy Latvia, Vilnius Academy of Arts, Šiauliai Technology and Training Center, Šiauliai Athletics and Wellness Center

Skip to content