2025 m. sausio 24 d., penktadienį, 17.00 val. Šiaulių dailės galerijoje atidaroma teminė šiauliečio menininko Sigito Prancuičio asambliažų ir tapybos paroda „Išėję negrįžti…“.
Paroda veiks iki 2025 m. vasario 16 d.
IŠĖJĘ NEGRĮŽTI…
Sigito Prancuičio produktyvumas stebina. Jis nuolatiniame kūrybiniame procese. Visada turi naujų kūrinių. Tai maištaujančios sielos išraiška. Sigito Prancuičio asambliažuose daug politinių užuominų, ryškių vertybinių pareiškimų. Jam svarbi politinė istorija, socialinė, estetinė rastų ir derinamų daiktų potekstė. Taip menininkas netikėtomis formomis ir faktūromis prabyla apie XX a. kataklizmus, Lietuvos genetinį kodą naikinusią okupaciją, menininkų biografijas, savo vaikystę. Sigitas puikiai derina ironiją, žaismingumą ir atsakomybės jausmą, todėl jo kūryba visada pilna gyvybingumo, netikėta ir nuolat atsinaujinanti.
Parodoje „Išėję negrįžti…“ Sigitas Prancuitis derina savo kolegų atminimui skirtų asambliažų-altorėlių kolekciją su šių menininkų kūriniais. Toks dėmesys savo kolegoms yra retas meno pasaulyje. Menininkai dažnai būna panirę į savo kūrybines problemas, todėl tokia Sigito pastanga žadinti atmintį apie amžinybėn iškeliavusius savo draugus, gyvenimo ir kūrybos bendražygius yra labai garbingas gestas. Sigitas Prancuitis savo kūriniais tarytum pratęsia savo kolegų gyvenimus, žadina jų idėjas, dalinasi su jais savo mintimis. O mums suteikia galimybę susimastyti apie prasmingą ir labai žmogišką kūrybos ir atminties sintezę.
Kūriniai šiai parodai paskolinti iš Angelo muziejaus, Sigito Prancuičio, Ričardo Jakučio kolekcijų.
APIE AUTORIŲ
Sigitas Prancuitis – dailininkas (tapytojas, grafikas). Gimė 1946 m. Jakiškiuose (Joniškio r.). 1974 m. tuometiniame Lietuvos valstybiniame dailės institute (dabar – Vilniaus dailės akademija) studijavo tapybą (mokytojai – Silvestras Džiaukštas, Jonas Švažas).
Sigitas Prancuitis kuria natiurmortus, portretus, asociatyvines kompozicijas, tačiau tai nėra „gryni“ žanrai – tame pačiame paveiksle galima atrasti visų žanrų elementų. Ankstyvieji Sigito Prancuičio paveikslai pasižymi baigtumu, jie dažniausiai šviesaus kolorito, jautrių toninių niuansų. Tai – nuotaikos paveikslai, artimi bendrajai lietuvių koloristinei krypčiai, o kartu jau ir gerokai nutolusiai nuo tradicinės mokyklos principų. Dailininko kūryboje esama dvilypumo, vidinio prieštaravimo, o tai sukelia ne tik pačių paveikslų vidinę įtampą, bet ir tam tikrą įtampą akistatoje su žiūrovu. Sigitas Prancuitis yra sukūręs nemažai Lietuvos veikėjų portretų (M. Slančiausko, P. Masilionio, J. Vainausko, V. Šilkarskio ir kt.), stambių kompozicijų Lietuvos istorijos tema (triptikas „Saulės mūšis“). Nuo XX a. 9-ojo dešimtmečio menininko kūryboje reikšmingą vietą užima senosios lietuvių liaudies skulptūros motyvai („Nukryžiuotieji“, „Pietos“). Sigitas Prancuitis yra sukūręs grafikos, sieninės tapybos darbų (Joniškyje, Šiauliuose). Vėlyviausioje dailininko kūryboje ryškūs bandymai brautis į naujas modernistines kryptis panaudojant pačias netikėčiausias medžiagas.
Žinomas ir kaip geras pedagogas. Ilgametis Šiaulių dailės mokyklos mokytojas.
Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje saugomi darbai: „Natiurmortas“ (1976), „Citrina“ (1976), „Užmiesčio peizažas I“ (1983).
Daugiau apie menininko kūrybą dailės tyrėjo Viktoro Liutkaus straipsnyje „Daiktų džiazas. Sigito Prancuičio asambliažai“.
_ _ _
Parodos atidarymo renginys viešas, gali būti filmuojama ir fotografuojama. Dalyvaudami renginyje sutinkate būti matomi renginio nuotraukose, vaizdo įrašuose ir esate informuoti, kad šios nuotraukos, vaizdo įrašai gali būti skelbiami viešai.
2025 January 24, 5:00 p.m. the thematic exhibition of assemblages and paintings by the Šiauliai artist Sigitas Prancuitis „No return after leaving…” is opening at the Šiauliai Art Gallery.
The exhibition will run until 2025 February 16.
NO RETURN AFTER LEAVING…
The productivity of Sigitas Prancuitis is surprising. He is in a constant creative process. Always have new tracks. It is an expression of a rebellious soul. Sigitas Prancuitis’s assemblages contain a lot of political hints and clear statements of values. Political history, social and aesthetic subtext of found and combined objects are important to him. This is how the artist talks about the 20th century in unexpected forms and textures. cataclysms, the occupation that destroyed Lithuania’s genetic code, biographies of artists, my childhood. Sigitas perfectly combines irony, playfulness and a sense of responsibility, which is why his work is always full of vitality, unexpected and constantly renewed.
Sigitas Prancuitis combines a collection of assemblages-altarpieces dedicated to the memory of his colleagues with the works of these artists in the exhibition „No return after leaving…”. Such attention to one’s colleagues is rare in the art world. Artists are often immersed in their creative problems, so Sigitas effort to awaken the memory of his friends, life and work companions who have gone to eternity is a very honorable gesture. Sigitas Prancuitis prolongs the lives of his colleagues with his works, awakens their ideas, and shares his thoughts with them. And it gives us the opportunity to think about the meaningful and very human synthesis of creativity and memory.
Works for this exhibition are on loan from the collections of Angelus Museum, Sigitas Prancuitis, and Ričardas Jakutis.
ABOUT THE ARTIST
Sigitas Prancuitis – painter, graphic artist. Born in 1946 Jakiškiai (Joniškis district). In 1974 he completed painting studies at the then Lithuanian State Art Institute (now Vilnius Academy of Arts) (teachers Silvestras Džiaukštas, Jonas Švažas).
Sigitas Prancuitis creates still lifes, portraits, associative compositions, but these are not „pure” genres – elements of all genres can be found in the same painting. The early paintings of Sigitas Prancuitis are characterized by completeness, they are usually light in color and sensitive tonal nuances. These are moody paintings, close to the general Lithuanian colorist direction, but at the same time far removed from the principles of the traditional school. There is a duality, an internal contradiction in the artist’s work, which causes not only the internal tension of the paintings themselves, but also a certain tension in the confrontation with the viewer. Sigitas Prancuitis has created a number of portraits of Lithuanian figures (M. Slančiauskas, P. Masilionios, J. Vainauskas, V. Šilkarskis, etc.), large compositions on the theme of Lithuanian history (triptych „Battle of the Sun”). Since the 1990s, motifs of old Lithuanian folk sculpture („Crucifixes”, „Piets”) have taken a significant place in the artist’s work. Sigitas Prancuitis has created graphics and wall paintings (in Joniškis, Šiauliai). In the artist’s latest work, there are clear attempts to move into new modernist directions using the most unexpected materials.
He is also known as a good teacher. He worked as a teacher at Šiauliai Art School for a long time.
The works preserved in the Lithuanian National Art Museum are: „Still Life” (1976), „Lemon” (1976), „Suburb landscape I” (1983).
_ _ _
The opening event of the exhibition is open to the public, filming and photography can be done. By participating in the event, you agree to be seen in photos and videos of the event and are informed that these photos and videos may be published publicly.