Šiuolaikinio meno ir mados festivalis VIRUS’27

,

Maloniai kviečiame Jus į šiuolaikinio meno ir mados festivalio VIRUS’27 atidarymą spalio 28 d., penktadienį 17,00 val.

Dalyviai: Ričardas Nemeikšis, Eimutis Markūnas, Jonas Gasiūnas, Jonas Jurcikas, Konstantinas Gaitanži, Jolanta Kyzikaitė, Eglė Karpavičiūtė, Eglė Ulčickaitė, Gintaras Makarevičius.
(Kuratoriai Jonas Gasiūnas ir Brigita Gelžinytė).

Performansas „Skalbimo mašinai“ (Pristato MMLAB).

Evaldo Janso performansas.

Atidarymo muzika dj „dr. Lukas“.

(Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)

 

 

Apie teminę tapybos parodą „Laiminga pabaiga“.

 

ir tada ant lekiančio arklio palinkęs

ore vis trumpai krūpčiotum virš drebančios žemės,

o paskui atleistum pentinus, nes pentinų nėra,

o paskui numestum pavadį, nes pavadžio nėra,

ir vos matytum prieš save žemę

kaip plikai nušienautą dykrą,

jau be arklio kaklo ir be galvos.

Kafka

 

Gyvename laikais, kai pasaulis, rodos, jau seniai tapęs savo paties atvaizdu. Tai pačių sudėtingiausių imitacijos formų klestėjimo metas, kai simuliakras eina net pirmiau simuliakro. Imitacija pranoko save tiek, jog ėmė imituoti pati save.

Meno, o ypač vaizduojamojo, kontekste šis reiškinys pasirodo kaip niekad aktualus – jis atveria galimybę darsyk atsigręžti į mimetinę meno ir paties žmogaus prigimtį. Juk šia prasme meno kūrinys visuomet veikė kaip pati autentiškiausia ir įžūliausia falsifikacijos forma, kurios „nepanašumu“ į tikrovę besiskundžiantiems žiūrovams dar O. Wilde‘as siūlė veikiau skųstis pačios tikrovės nepanašumu į save. Tad kyla klausimas, galbūt šiandien autentiškai tapybai nebelieka nieko kito, kaip tik gryna mimezė – tapyba, kuri apsimeta pati savimi? Ir svarbiausia, daro tai nė kiek nemeluodama.

Šioje parodoje tapyba pasirodo kaip terpė, kuri demaskuoja ir išnaudoja visą savo senamadiškumą: savo lėtumą, tylą ir stingulį, savo dirbtinumą ir dekoratyvumą, savo plokštumą, savo dulkantį ir blunkantį paviršių – visa tai, kas šiandien ją paverčia galbūt net pačia nuožmiausia medija, įgyjančia galią neutralizuoti kitas medijas. Nuoširdžia simuliacija, kuri įsiskverbia į savo pačios materiją tokiu mastu, jog apnuogina tai, ko susimuliuoti jau tiesiog nebeįmanoma: laiko nuovargį, vaizdo bejėgiškumą, šviesos prievartą ir prasmės perteklių. Lėtą pabaigą (pasaulio? tapybos?), kuri čia pat, bet kuri niekada neateina.

Kiekvienas šios parodos dalyvių ieško būdų savaip išsirgti šias nesibaigiančias pabaigas nūdienos saulaukėjusių ir nomadiškų vaizdų teroro sąlygomis: pasitelkiant koloristinę anesteziją, euforišką, sentimentalią ar isterišką kičo estetiką, nuodingą, išdegintą ar išgremžtą šviesą, formos anemiškumą, neišsisklaidančius dūmus ar pasibaigusios šventės likučius. Visa tai, ką būtų galima pavadinti tam tikra „tapybine autofagija“ (autofagija medicinoje vadinamas įprastas ir naudingas ląstelės savęs virškinimo procesas) – skausmingas mutacijas, vykstančias pačios tapybos kūne, tačiau sykiu atveriančias naujos ikonografijos galimybes. Tai kelių kartų menininkų susitikimas, kurį vienija bendras siekis permąstyti tapybos negalias ir jų paribiuose atsiskleidžiantį metamorfinį potencialą. Tarkime, raketa, sustingusi pirmosiose savo pergalingo pakilimo sekundėse. Argi tai nelaimingos pabaigos pažadas?

Paroda skiriama Jono Jurciko atminimui.

Brigita Gelžinytė

 

Daugiau apie šiuolaikinio meno ir mados festivalį „Virus‘27“

 

Nuo cirko iki entropijos

Pagaliau į šiuolaikinio meno festivalio „Virus“ pavadinimą sugrįžo mados sąvoka. Nuo pirmojo festivalio buvo siekiama jungti sunkiai suderimamus dalykus – šiuolaikinio meno koncepcijas ir mados kultūrą. Eksperimentas pavyko ir jau daug metų tokia jungtis tapo šio festivalio išskirtinumo ženklu.

Tačiau pandemija privertė atsisakyti masinių renginių ir didysis mados šou trumpam buvo dingęs iš programos. Šiais metai festivalis atsitiesia ir mados, stiliaus aktualijas pateiks išplėstinėje programoje. Gruodžio 10 dieną lengvosios atletikos manieže susijungs eksperimentinės, meninės mados kolekcijos ir drag qeen subkultūra, performatyvi juvelyrika, šiuolaikinis cirkas ir podiumo performansai. Tai bus ryškus kulminacinis renginys, bet iki jo bus kur įsibėgėti meninei vaizduotei.

Pirmoji festivalio atidarymo paroda skirta šiuolaikinės tapybos situacijai tirti. Kuruoja parodą žinomas tapytojas Jonas Gasiūnas, todėl kokybė ir intriga garantuota. Paroda dedikuojama tragiško likimo tapytojo Jono Jurciko atminimui. Tai bus proga patirti ne tiik tapybos aktualijas bet ir dramatiškus kūrybos aspektus.

Festivalį įvairins šiuolaikinio šokio, performansų įvykiai, bet dominuos parodos. Lakoniško meno sinestezę bus galima patirti Jurgio Tarabildos ir Rimanto Milkinto parodose. Abu kūrėjai subtiliai jaučia mažiausias spalvų, medžiagų slinktis, todėl šis parodinis tapybos ir skulptūros duetas suteiks naujų minimalistinės estetikos potyrių. Parodas papildys žaismingos Rafalo Piesliako skulptūros viešose Šiaulių miesto erdvėse.

Finalinis festivalio renginys įpatingas įvairių parodų gausa. Tai Eglės Karpavičiūtės metatapybinės refleksijos, Neringos Poškutės erdvinė juvelyrikos meno ekspansija, fotografinė Jono Staselio pirmųjų grožio konkursų antropologija, fotografijos ir piešinio jungtyse gimstanti Virginijaus Kinčinaičio ir Mindaugo Lukošaičio entropijos estetika.

Festivalio parodos ir įvykiai susigrąžina ikipandeminę įvairovę, planuoja netikėtas jungtis ir provokuoja naujas patirtis. Konceptualaus meno, cirko, mados, fotografijos ir skulptūros, performansų ir šokio renginių įvairovė ir netikėtos jų sąveikos kuria išskirtinę šio festivaio nuotaiką.

Šiais metais pirmą kartą programą papildo šiuolaikinis cirkas. Taip išryškėja pagrindinis festivalio bruožas – integruoti visas atsirandančias naujoves ir kurti džiuginančius meno rūšių dialogus. Tai geriausias priešnuodis rudeninei monotonijai ir karo tamsybėms.

 

 

Šiuolaikinio meno ir mados festivalio VIRUS’27 programa

 

Spalio 28 d., penktadienį, 17.30 val.

Teminė tapybos paroda „Laiminga pabaiga“. Dalyviai: Ričardas Nemeikšis, Eimutis Markūnas, Jonas Gasiūnas, Jonas Jurcikas, Konstantinas Gaijtandzi, Jolanta Kyzikaitė.  (Kuratoriai Jonas Gasiūnas ir Brigita Gelžinytė).

Performansas „Skalbimo mašinai“ (Pristato MMLAB).

Evaldo Janso performansas.

Atidarymo muzika dj „dr. Lukas“.

(Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)

 

Lapkričio 10 d., ketvirtadienį, 18.00 val.

Šokio trupės Nuepiko spektaklis „niekur bet ne čia“.

(Valstybinio Šiaulių dramos teatro Mažoji salė, Tilžės g. 155)

 

Lapkričio 15 d., antradienį, 19.00 val. .

Lietuvos ir Ukrainos garso kūrėjų ir šokėjų jungtinis darbas – spektaklis NEMIGA,

Idėja: Goda Giedraitytė ir Donatas Bielkauskas

Trukmė: 45 min., renginys nemokamas.

(Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)

 

Lapkričio 25 d., penktadienį, 17.30 val.

Personalinė Jurgio Tarabildos paroda.

Rimanto Milkinto kūrybos paroda Rimanto Milkinto skulptūrų paroda “Intarpai”.

Rafalo Piesliako skulptūros viešose erdvėse (Pristato šiuolaikinės skulptūros galerija AV17).

Atidarymo dj „Disko90“

(Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)

 

Gruodžio 10 d., šeštadienį, 19 val.

Tarptautinis mados dizaino šou VIRUS‘MADA.

Šiuolaikinio cirko trupės „Taigi Cirkas“ spektaklis “Up To This Point”.

Neringos Poškutės konceptualios juvelyrikos performansas.

Drag queen menininko Alen Chicco performansas.

Edvino Mikulskio performansas “Meet Me Halfway”. Atlikėjai: Edvinas Mikulskis, Valerija Gneuševa.

(Šiaulių lengvosios atletikos maniežas. S. Daukanto g. 25)

 

Gruodžio 22 d., ketvirtadienį, 17.00 val.

Eglės Karpavičiūtės tapybos paroda „Re-painted“.

Neringos Poškutės konceptualios juvelyrikos paroda.

Eglės Narbutaitės piešinių paroda ,,Pavėsis”.

Atidarymo muzika dj „dr. Lukas“.

(Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)

18.30 val. (Fotografijos muziejus, Vilniaus g. 140)

Jono Staselio fotografijos paroda „Kaukių balius“ (kuratoriai Liutauras Degėsys ir Birutė Skaisgirienė).
Nancie Naive performansas „Buy Me, God“.
Virginijaus Kinčinaičio ir Mindaugo Lukošaičio teminė paroda „en + tropē“.

 

 

 

Festivalį finansuoja – Šiaulių miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros taryba

Organizatorė – Šiaulių dailės galerija

Pagrindinis informacinis partneris – Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija

Partneriai ir rėmėjai: naujienų portalas „Etaplius“, AB „Šiaulių bankas”, UAB „Laurema”, UAB „Gorila reklama”, MO muziejus, „The Rooster gallery“, „Meno niša“ galerija, Valstybinis Šiaulių dramos teatras,

Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centras.

Festivalio dizaino autorius – Marius Žalneravičius


Friday, October 28, 5:00 p.m. The contemporary art and fashion festival VIRUS’27 opens in Šiauliai art gallery.

CONTEMPORARY ART AND FASHION FESTIVAL VIRUS’27 PROGRAM:

Friday, October 28, 5:00 p.m. Šiauliai Art Gallery (Vilnius St. 245)

Opening of the thematic exhibition “Happy Ending”. Exhibition participants: Ričardas Nemeikšis, Eimutis Markūnas, Jonas Gasiūnas, Jonas Jurcikas, Konstantinas Gaitanži, Jolanta Kyzikaitė, Eglė Karpavičiūtė, Eglė Ulčickaitė, Gintaras Makarevičius (curators Jonas Gasiūnas and Brigita Gelžinytė).
The exhibition will be open until November 19.

Performance for “Washing Machine” (Presented by MMLAB).

Evaldos Jans’s performance “No one will suspect you of complicity”!

Opening music by dj “dr. Lukas”.

Thursday, November 10, 6:00 p.m. The Small Hall of the Šiauliai State Drama Theater (Tilžės st. 155)

Dance troupe Nuepik’s performance “Nowhere but not here”.

Friday, November 25, 5:30 p.m. Šiauliai Art Gallery (Vilnius St. 245)

The exhibition “Jurgis Tarabilda” (presented by the gallery “Meno niša”).

Rimantas Milkint’s sculpture exhibition “Inserts”.

Sculptures by Rafal Piesliaks in public spaces (Presented by contemporary sculpture gallery AV17).

Opening DJ – Disko90.

The exhibitions will be open until December 17.

Saturday, December 10, 7 p.m. Šiauliai athletics arena (25 S. Daukanto st.)

International fashion design show VIRUS’MADA.

Performance “Up To This Point” by the contemporary circus troupe “Tagi Cirkas”.

Neringa Poškute’s conceptual jewelry performance.

Performances by drag queen artists Gena Marvin (Paris) and Alain Chicco.

Thursday, December 22, 5:00 p.m. Šiauliai Art Gallery (Vilnius St. 245)

Eglė Karpavičiūtė painting exhibition “Re-painted”.

Neringa Poškute’s conceptual jewelry exhibition.

Exhibition of Eglė Narbutaitė’s drawings “Shadow”.

Opening music by dj – “dr. Lukas”.

The exhibitions will run until 2023. January 21

Thursday, December 22, 6:30 p.m. Museum of Photography (Vilnius St. 140)

Jonas Stasel’s photography exhibition “Mask Balls” (Curators Liutauras Degėsis and Birutė Skaisgirienė).

Virginijus Kinčinaitis and Mindaugas Lukošaitis thematic exhibition “en + tropē”.

_ _ _

FROM CIRCUS TO ENTROPY

Finally, the concept of fashion has returned to the name of the contemporary art festival “Virus”. Since the first festival, the aim has been to combine things that are difficult to reconcile – concepts of contemporary art and fashion culture. The experiment was successful and for many years this connection has become a sign of the uniqueness of this festival.
However, the pandemic forced mass events to be abandoned and the big fashion show was temporarily off the program. This year, the festival expands and will present fashion and style issues in an extended program. On December 10, experimental, artistic fashion collections and drag queen subculture, performative jewelry, contemporary circus and catwalk performances will come together in the athletics arena. It will be a bright culminating event, but until then there will be room for the artistic imagination to run wild.
The first exhibition of the opening of the festival is dedicated to the study of the situation of contemporary painting. The exhibition is curated by the famous painter Jonas Gasiūnas, so quality and intrigue are guaranteed. The exhibition is dedicated to the memory of the tragic painter Jonas Jurciks. This will be an opportunity to experience not only the actualities of painting but also the dramatic aspects of creativity.
The festival will be diversified by contemporary dance and performance events, but exhibitions will dominate. It will be possible to experience the synesthesis of laconic art at the exhibitions of Jurgis Tarabilda and Rimantas Milkint. Both creators delicately feel the smallest shifts in colors and materials, so this exhibition duet of painting and sculpture will provide new experiences of minimalist aesthetics. The exhibition will be complemented by playful sculptures by Rafal Piesliaks in the public spaces of the city of Šiauliai.
The final event of the festival is characterized by an abundance of various exhibitions. These are Eglė Karpavičiūtė’s meta-painting reflections, Neringa Poškutė’s spatial expansion of jewelry art, Jonas Stasel’s photographic anthropology of the first beauty contests, the entropy aesthetics of Virginijus Kinčinaitis and Mindaugas Lukošaitis born from the connections between photography and drawing.
The festival’s exhibitions and events bring back the pre-pandemic diversity, plan unexpected connections and provoke new experiences. The variety of conceptual art, circus, fashion, photography and sculpture, performance and dance events and their unexpected interactions create a unique atmosphere of this festival.
This year, for the first time, the program is supplemented by a modern circus. This is how the main feature of the festival comes to light – to integrate all emerging innovations and to create joyful dialogues between art forms. It is the best antidote to autumn monotony and the darkness of war. – Virginijus Kinčinaitis.


Organizer Šiauliai Art Gallery

The festival is financed by Šiauliai City Municipality and the Lithuanian Culture Council

The main information partner is Lithuanian National Radio and Television

Partners and sponsors: news portal “Etaplius”, AB “Šiaulių bankas”, UAB “Laurema”, UAB “Gorila reklama”, MO museum, “The Rooster gallery”, “Meno niša” gallery, State Drama Theater of Šiauliai, Šiauliai athletics and wellness center, Nuepiko dance troupe

The author of the festival design is Marius Žalneravičius

 

Skills

Posted on

2022 18 spalio

Skip to content