[English below]

Spalio 6 d., ketvirtadienį, 18.00 val. Šiaulių dailės galerijoje atidaroma Jūratės Jukštienės tapybos augalais paroda „Efemeriškas įspaudas“.

Paroda veiks iki spalio 22 d.

Įsigalint tvarumo sampratai visuomenėje, žmonėms grįžtant prie natūralios gamtos puoselėjimo, eko vis dažniau reiškiasi įvairiuose meniniuose projektuose.

Betarpiškai prisiliečiant prie gamtos begalinės kaitos, nenuspėjamų šviesos ir atmosferos niuansų, kurie paliečia kūrėjo emocinę ir intelektinę būseną, per tapytojo žvilgsnį į gamtą ieškau gamtos poveikio kūrėjui / sau. Pasinėrusi gamtos stichijoje, besigilindama į tapytojo ir kūrinijos santykį, tapybiniuose ieškojimuose atrandu galimybę tapyti natūra. Įvyksta virsmas. Tradicinius dažus – akvarelę, akrilą, aliejų, pastelę – keičia augmenija: žiedai, uogos, lapai, grybai ir kt. Tapytojo ir gamtos santykis pereina nuo žvilgsnio į gamtą prie tapymo pačia gamta. Gamta tampa pagrindiniu ir svarbiausiu elementu paveikslų kūrime, sugrąžindama prie ištakų ir pasiūlydama naują kūrybos formą.

Ši nauja kūrybinė plastika, tapybos transformacija, atsivėrę naujumo slėpiniai – tai kintantis pasakojimas, pasitelkiant savo išjautimą, nuojautą, patyrimą. Žavesys gamtos įvairiapusiškumu kūrybos procese užburia. Paliekama įtrintų gėlių žymė popieriuje galutinai pavergia. Mokausi tylėti, kai kalba gamta. Pievoje susirenku savo teptukus ir dažus: gėlių žiedus. Imu vieną gamtos man suteiktą teptuką ir braukiu per baltą popieriaus lapą. Suku, tepu, trinu. Pati gamta įsigeria į popierių atiduodama visą save. Konvertuodama gyvą kūriniją į kitą laikmeną, pasirenku tyrinėti kiekvieno augalo paliekamą žymę popieriuje. Tai mano duoklė natūrai. Taip išgyvenu gamtos dvasinę prozą. Kiekvienas paveikslas – vis kito augalo veidas. Tapyba žiedlapiais – tai intuityvi, momentinė, neapsunkinant įmantriomis, apgalvotomis ar struktūruotomis kompozicijomis kūryba. Įsivelia ir laiko dimensija: kaip darbas pasikeis per laiką – apgalvoti, apmąstyti beveik neįmanoma. Taip gimsta idėja – atlikti gėlės paliekamo įspaudo popieriuje tyrimą, kurio tikslai:

  • eksperimentine tapyba atskleisti augalų tapybines galias;
  • ištirti augalų paliekamas žymes, atskleidžiant visas įmanomas jų potėpio galimybes;
  • atskleisti tokios autentiškos kūrybos technikos ir efemeriškos tapybos savitumą;
  • nustatyti jos išliekamumo ypatumus ir spalvinės gamos kismą.

„Efemeriškas įspaudas” – jau dvejus metus vykstantis meninis tyrimas, pradėtas 2021 metų pradžioje vos pražydus pirmosioms gėlėms. Šiuo metu jau išbandyta per šimtą Lietuvoje augančių gėlių.


Thursday, October 6, 6:00 p.m. The “Ephemeral Imprint” exhibition of Jūratė Jukštiene’s painting with plants opens in the Šiauliai Art Gallery.

The exhibition will be open until October 22.

With the strengthening of the concept of sustainability in society, as people return to nurturing natural nature, eco is increasingly expressed in various artistic projects.

In direct contact with nature’s infinite change, unpredictable nuances of light and atmosphere, which touch the emotional and intellectual state of the creator, I look for the impact of nature on the creator / myself through the painter’s view of nature. Immersed in the natural elements, delving into the relationship between the painter and the creation, I find the possibility to paint in nature in my artistic quests. A transformation takes place. Traditional paints – watercolor, acrylic, oil, pastel – are replaced by vegetation: flowers, berries, leaves, mushrooms, etc. The relationship between the painter and nature shifts from looking at nature to painting with nature itself. Nature becomes the main and most important element in the creation of paintings, returning to the origins and offering a new form of creativity.

This new creative plasticity, the transformation of painting, the revealed mysteries of novelty – this is a changing story, using one’s feeling, intuition, experience. The fascination with the versatility of nature in the creative process is mesmerizing. The trail of rubbed flowers on the paper is ultimately enslaving. I am learning to be silent when nature speaks. I gather my brushes and paints in the meadow: flower blossoms. I take the one brush that nature gave me and brush it across a white sheet of paper. I twist, apply, rub. Nature itself is absorbed into the paper, giving all of itself. When converting a living work to another medium, I choose to explore the mark each plant leaves on paper. This is my tribute to nature. This is how I experience the spiritual prose of nature. Each picture is the face of a different plant. Petal painting is an intuitive, instant creation, without complicating it with sophisticated, thought-out or structured compositions. The dimension of time also comes into play: how the work will change over time is almost impossible to think about. This is how the idea was born – to conduct a study of the imprint left by a flower on paper, the goals of which are:

to reveal the painting powers of plants through experimental painting;
to study the marks left by plants, revealing all possible possibilities of their strokes;
to reveal the uniqueness of such an authentic creative technique and ephemeral painting;
to determine the features of its durability and the difference in color gamut.

“Ephemeral Imprint” is an artistic research that has been going on for two years, started at the beginning of 2021 as soon as the first flowers bloomed. Currently, over a hundred flowers growing in Lithuania have already been tested.

Skip to content